Palautevastauksia

Puheenjohtaja vastaa 19.5.2013:

Tervehdys KoPalaiset

Muutaman viime viikon aikana Kokemäen Pallon vastuuhenkilöt ovat saaneet palautetta sekä julkisesti että suoraan heille osoitettuna.

Katsoin parhaaksi hieman kerrata seuramme toimintaa. Tämä sähköposti lähetetään joukkueiden toimihenkilöille sekä lisenssipelaajien vanhemmille/ huoltajille, jotka ovat ilmoittaneet sähköpostiosoitteensa. Lisäksi toivon, että välitätte viestiä eteenpäin esim. pelaajien isovanhemmille ynnä muille kiinnostuneille tahoille.

Seuran tuet joukkueille

Kokemäen Pallo seurana maksaa vuosittain jokaisen joukkueen osallistumisen piirisarjaan. Tämän lisäksi seura hankkii peliasuja, palloja, valmentajakasseja ja järjestää päätöstilaisuuden palkintoineen syksyllä. Varat näihin menoihin saadaan yhteistyökumppaneiltamme ja Kopaus-lehden tuotoista. Seura ei osallistu yksittäisten joukkueiden kuluihin.

Kopaus-lehti

Kopaus-lehden mainokset kerää ja jutut miettii johtokunta. Jokaisesta joukkueesta on edustaja johtokunnassa. Juttuja kerätään joukkueilta ja niiden kirjoittajina toimivat joukkueiden valmentajat, jojot tai pelaajien vanhemmat. Juttuja ei tee kukaan ulkopuolinen ja johtokunnalla ei ole aikaa ja resursseja tehdä juttuja.

Talkoot

Kokemäen Pallolle tarjotaan muutaman kerran vuodessa erilaisia talkoita. Näistä talkoista laitan viestin AINA KAIKILLE JOUKKUEILLE. Halukkaat joukkueet ovat voineet ilmoittautua vapaaehtoisiksi hoitamaan talkoot. Muutamia esimerkkejä aiheesta: Kysyessäni keväällä Tulkkilan Yö-tapahtumaan talkoolaisia, vain yksi joukkue ilmaisi halukkuutensa kyseisiin talkoisiin. S-Marketin inventaarioon syksyllä 2012 tuli 4 ihmistä KoPasta! Nyt kesällä on tulossa muutama talkootapahtuma, josta olen jo informoinut joukkueita.

Johtokunta

Johtokunnassa on tällä hetkellä edustaja jokaisesta joukkueesta. Joukkueet saivat nimetä oman edustajansa maaliskuussa aloittaneeseen johtokuntaan. Tämä on ensimmäinen kerta moneen vuoteen, kun jokaisesta joukkueesta on edustaja johtokunnassa. Johtokunta kokoontuu virallisesti noin 8-10 kertaa vuodessa. Lisäksi muutama epävirallinen palaveri pidetään Kopaus-lehden tiimoilta. Kenellekään ei makseta mitään palkkioita, vaan hommaa tehdään vapaaehtoisesti talkoilla.

Johtokunta kaudella 2013

Vesa Saari (Puheenjohtaja), 0400 - 807 351, vesa.saari10@luukku.com
Rami Kantola (Varapj), 040 - 199 4310, rami.kantola@sataedu.fi
Tuuli Kantola (Sihteeri), 0500 - 593 503, tuuli.kantola@ksthky.fi
Elina Uusiniitty (Rahastonhoitaja), 040 - 5595 764, elina.uusiniitty@satagrafia.fi
Jarmo Hämäläinen (Naiset), jarmo.hamis@gmail.com, 040-0432 272
Sami Reinikainen (C15 ja CT14 tytöt, 99-03), reinikainen.p.sami@gmail.com, 040-7346 864
Eija Jaansalu(Minitytöt), eija.jaansalu@sataedu.fi, 040-5070 762
Jorma Menna (D12), jorma.menna@pp1.inet.fi, 040-8359 406
Heini Henttinen (E10/E11,02-03), heini.henttinen@gmail.com, 040-6738 366
Elisa Lavonius (E10/E11,02-03), elisa.lavonius@kokemaki.fi‎, 040-7515 226
Johanna Tuomi (F9,04-05), johanna.tuomi@jokisalonki.fi, 044-5455 639
Erno Isomäki (G7,06 ja nuoremmat), epiisomaki@gmail.com, 044 - 7386 230

Kiitän kaikesta saamastamme palautteesta ja toivon, että tämä sähköposti antaa lisää tietoa Kokemäen Pallon toiminnasta. Kaikissa KoPaan liittyvissä mieltä askarruttavissa asioissa ottakaa rohkeasti yhteyttä minuun.

Tervetuloa mukaan mielenkiintoiseen ja monipuoliseen vapaaehtoistoimintaan!

Hyvää jalkapallokesää 2013 kaikille toivottaen

Vesa Saari
Kokemäen Pallo ry
vesa.saari10@luukku.com

E10/E11 -joukkue vastaa 19.5.2013:

Alla vastinetta palautteiden pääkohtiin:

VARAINHANKINTA:

E10/E11 -joukkue on ideoinut ja toteuttanut Futsalkevätturnauksen Kokemäellä jo neljänä vuonna peräkkäin. Jokaisen pelaajan vanhemmat ovat aina osallistuneet järjestelyihin ja toteutukseen. Tänä vuonna turnaus järjestettiin F9 ja E10 -vanhempien kanssa yhdessä ja talkoolaisia oli mukana 29 taloudesta. Turnaukseen haettiin myös sponsoreita, jotka saivat positiivista näkyvyyttä. Sponsorituen antaneet yritykset ja henkilöt mainittiin sekä turnauksen käsiohjelmassa että lehtijutussa. Sponsorointi ei siis ollut lahja, vaan yrityksen/henkilön tapa saada positiivista näkyvyyttä.

E10/E11 -joukkue ideoi ja hankki pelaajilleen nimellä varustetut vieraspelipaidat (ja sortsit) 2012 vuoden alussa. Kyseisiin paitoihin hankittiin vanhempien toimesta sponsoreita. Positiivinen näkyvyys lienee ollut syynä näihinkin sponsorointeihin.

E10/E11 -joukkue ei ole ollut KoPan menestynein, mutta vanhempien pyyteetön ja ahkera talkootyö on mahdollistanut joukkueelle hienoja ja mukavia kokemuksia. E10/E11 -joukkue on kerännyt talkootöillä joka vuosi 80 % joukkueen tuloista. Sponsoritulot ovat olleet siis vain 20 % tuloistamme. Raha ja hyvä yhteishenki tulee kokemukseni mukaan yhteisellä työllä tärkeän asian eteen.

Voin lämpimästi suositella jokaiselle joukkueelle tempausten/tapahtumien/turnausten järjestämistä talkoilla lasten liikunnan ja hyvinvoinnin turvaamiseksi.

PELUUTTAMINEN:

Palloliiton sääntöjen mukaan "Kaikki pelaa" ja pelaajalle taataan puolen pelin säännön mukainen peliaika. Keväällä 2012 E10 (2002 -syntyneet) -joukkueeseen tuli mukaan 2003 -syntyneet pelaajat. Kevään ja kesän sarjapeleissä joukkue jaettiin kahteen tasaväkiseen porukkaan jotka pelasivat sarjapelejä (leikkimaailman turnauksia) vuorotellen. Tällä toiminnalla saatiin em. Palloliiton säännöt toteutettua ja pyrittiin saamaan myös tasaisia pelejä. Syksyllä 2012 2003 -syntyneet ilmoitettiin omana joukkueenaan sarjaan, jolloin molemmilla ikäluokilla oli samanikäiset vastustajat ja taas kaikki saivat Palloliiton sääntöjen mukaisesti peliaikaa sekä tasaisia pelejä.

Kaudeksi 2013 päätettiin ilmoittaa molemmat ikäluokat omiin leikkimaailmasarjoihinsa syksyn 2012 hyvien kokemuksien myötä. Joukkueemme harjoittelee siis yhdessä, mutta 02 ja 03 -syntyneet pelaavat omat pelinsä. Tavoitteenamme on mahdollistaa jalkapallon pelaaminen joukkueena vielä isonakin, 11 vs 11 peleissä.

Olemme pitäneet 3 - 5 vanhempien palaveria joka vuosi ja laatineet joukkueen toiminalle yhteiset pelisäännöt (kuten Palloliitto ohjeistaa) vuosittain. Näissä palavereissa olemme tehneet myös yhteiset päätökset. Samoissa palavereissa olemme yhdessä etsineet parhaita ratkaisuja myös pelaajien peluuttamiseen. Peluuttaminen on valmentajien työtä ja myös valmennus on talkootyötä joten suuri kiitos myös kaikille valmentajille. Viimeisessä palaverissamme (13.5.2013 18 vanhempaa) valmentajat saivat jälleen vanhempien täyden tuen toiminnalleen. Toivonkin, että mieltä askarruttavissa E10/E11 -asioissa tieto tuodaan vanhempain palaveriin, suoraan valmentajille tai allekirjoittaneelle. Avoimesti ja yhdessä keskustelleen olemme tähän asti päässeet mielestäni hyviin tuloksiin. Toivon, että tätä toimintatapaa jatketaan tulevaisuudessakin.

Palautteesta kiittäen ja iloista futiskesää toivottaen E10/E11 -joukkueen puolesta,

Rami Kantola
E10/E11 "Futisperheen" joukkueenjohtaja
040 - 199 4310
rami.kantola@sataedu.fi

Puheenjohtaja vastaa:

on tullut valmentajapulastamme junioreiden keskuudessa. Se on ikävä kyllä tosiasia ja ikävintä se on, että puute kohdistuu juuri juniori-ikäisiin, joilla olisi intoa lajiin kovastikin.

Valmentajat toimivat seurassa täysin talkoopohjalta sekä vapaaehtoisesti. Kaikki valmentajat ovat miesten joukkuetta lukuunottamatta valmentajina omien lastensa joukkueessa. Suurin osa valmentajista on tullut mukaan remmiin "pystymetsästä" eli ilman valmentajakoulutusta, vain kiinnostuneena lajista ja tekemisestä nuorten kanssa. Osalla on omaa pelaajakokemusta vuosien varrelta, mutta sekään ei ole pakollista. Valmentajia emme siis voi "heitellä" joukkueista toiseen seuran puolesta, vaan meidän on kunnioitettava heidän omaa motivaatiotaan lastensa ikäluokkaa kohtaan.

Meillä ei myöskään ole varastoa, mistä valmentajia voitaisiin ammentaa. Olemme nyt aktiivisesti käyneet läpi esim. vanhoja valmentajia innostamalla heitä uudestaan mukaan, mutta emme ole vielä siinä onnistuneet. Intoa valmentamiseen saattaisi ollakin jollain, mutta meidän on sitä vaikea aavistaa, ellei asianosaiset itse siitä ilmoittele.

Valmentajia siis kaivataan. Voimme tarjota koulutusta omassa sekä piirin keskuudessa ja olemme valmiita miettimään parannuksia ja kehitystoiveita seuran toiminnassa jatkossakin!

Puheenjohtaja vastaa 27.11.09:

9-vuotiaiden vanhemmille tiedoksi, että olemme kuumeisesti hakemassa ratkaisua joukkueen uudelleen valmennukseen saamiseksi. Nyt meillä on yksi mahdollisuus olemassa, mutta varmistaminen vielä kesken. Ilmoittelemme vanhojen yhteystietojen pohjalta vanhemmille sekä laitamme todennäköisesti lehteen ilmoituksen, mikäli valmennus jatkuu. Pidämme peukkuja asian puolesta :)

Vastaus 23.9.11 viestiin

Hienoa huomata, että sivuilla käydään ja luetaan tiedostoja. Nyt on viime vuoden kertomus korjattu ja taitokisojen tulokset päivitetään hetimiten kun saadaan kaikki tulokset valmentajilta.