Henrikin markkinat (Tulkkilan yö) 2012

KoPa osallistui Henrikin markkinatapahtumaan tavoitteenaan saada kaikenikäisiä ihmisiä tutustumaan KoPan toimintaan. Tavoitteen saavuttamiseksi kojulle oli hankittu erilaisia "pysäyttäjiä".

Mukana oli mm. Kokemäen kovin kuti -kilpailu, jossa palloa potkaistiin maaliin ja nopeustutka mittasi potkun nopeuden. Sarjoja oli kolme; miehet, naiset ja juniorit (alle 16 vuotiaat). Potkunopeudestaan kiinnostuneita löytyi satamäärin ja mikä hienointa nuoret kävivät innolla potkimassa palloa. Kokemäen kovin kuti -pokaalia tavoitteli kaikkiaan 33 kilpailijaa. Tulokset paranivat päivän mittaan, vaikkakin miesten sarjassa voittajan aamupäivällä tekemä kolminumeroinen voittotulos kestikin loppuun asti. Naisten että juniorien sarjassa jännitys taas säilyi aivan loppuun asti. Tässä tulokset:

KOKEMÄEN KOVIN KUTI 2012

Miehet: Tomi Mäkinen 101 km/h
Naiset: Piia Soili 71 km/h
Juniorit: Ilari Leppäniemi 84 km/h

Kaikkia voittajia yhdistää jalkapalloharrastus, joka näkyy komeissa tuloksissa. Onnea voittajille!

Toinen laajaa kiinnostusta herättänyt KoPan kohde oli jokkiskupla, johon oli ahdettu jalkapalloja. Kävijät saivat arvioida pallojen lukumäärää, joka osoittautuikin melko haasteelliseksi tehtäväksi. Arvaukset vaihtelivat 50 yli 500 palloon. Oikea lukumäärä oli 157 palloa. Kukaan ei arvannut täysin oikein, mutta 4 henkilöä arvasi lähimmäs 153. Sääntöjen mukaan lähimmäs arvanneiden kesken suoritettiin arvonta. Markkinoiden juontaja Tomi Suovanen arpoi voittajaksi Sanna Laaksosen. Onnea Sannalle, lahjakortin voittajalle.

KoPan kojulla pääsi myös pelaamaan pöytäjalkapalloa, herkuttelemaan kahvilla ja makkaralla sekä tutustumaan niin historiaan kuin nykypäivänkin toimintaan Kopauslehtiä lukemalla. Kojullamme oli koko päivän toimintaa ja ihmisiä. KoPa haluaakin kiittää sydämellisesti kaikkia kävijöitä ja toimintaamme tukeneita ihmisiä. Lisäksi erittäin lämmin kiitos kaikille KoPan markkinatalkoolaisille, joiden ansiosta seuramme ylitti tavoitteensa tapahtumassa. Tästä on hienoa jatkaa kohti seuraavaa kesän kohokohtaa, jalkapallokoulua. Terveisin ja nähdään futiskentällä T: Rami Kantola